Wednesday, March 2, 2011

Sedikit perkongsian tentang aurat..

Assalamualaikum..Apa khabar semua? Harap baik-baik belaka terutama iman semua..:-)

Di sini ada sedikit perkongsian mengenai aurat.. Mesti ada diantara kita yang mengeluarkan perkataan ini "aurat lagi...".

Sabar-sabar..
baca dulu.. insya-Allah bermanfaat untuk semua..

Pertama sekali suka untuk saya menjawab persoalan mengapa perlu menutup aurat??

Menutup aurat merupakan salah satu cara kita menunjukkan ketaqwaan kita kepada Allah dan ingat, salah satu cara untuk mendapat nikmat syurga daripada Allah ialah orang yang bertaqwa..

Orang yang bertaqwa?? macam mana tu ye??

Orang bertaqwa tu orang yang melakukan apa yang Allah suruh dan meninggalkan apa yang Allah larang. jadi, Allah suruh kita tutup aurat. makanya, kena tutup aurat la kalau nak jadi orang yang bertaqwa..

Apa pulak akan terjadi kalau ada yang tidak menutup aurat??

Jawapan yang "clear" yang terkadangnya kita terlepas pandang.. Banyak bayi terbuang.. sebab apa?? sebab tiada bapa yang sah.. puncanya?? auratlah.. Tidak menjaga aurat juga adalah penyumbang kepada menghampiri zina.. macam mana aurat boleh menyumbang tu rasanya semua boleh fikir sendirikan..:-)

"eee... panaslah pakai tudung" ada juga yang memberi alasan begini..

di sini saya sertakan satu cadangan untuk yang mahu berubah..
Ingatlah Allah akan membalas atas keingkaran kita kepada suruhan-Nya dan balasan untuk perempuan yang tidak memakai tudung ialah badannya tergantung dengan rabutnya diikat ke atas dan kepalanya menggelegak. aduh.. terasa sakit sekali..

tak pe panas kejap je.. lama-lama nanti terbiasa la..

Moga hari kita sentiasa baik.. hari ini lebih baik dari semalam dan esok lebih baik dari hari ini.. Semoga semua menjadi insan yang bertaqwa.. Ameen...:-)

No comments:

Post a Comment

..BERBAKTI DENGAN KASIH,MENCURAH KERINGAT BERSAMA..